Różowa moc zbrylania czy domowa diagnostyka od Lindocat Advanced?

 



Chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego z całej, szerokiej oferty żwirków Lindocat od Ofiufiu.pl wybrałam ten w różowym opakowaniu ;) Poza niewątpliwie urokliwym kolorem opakowania, niezmiernie cenię sobie szybkie i mocne zbrylanie się żwirku. To dzięki niej możemy szybko i bezproblemowo usunąć niechciane bryłki z kuwety. Ten żwirek był dla mnie dużą nowością i nie dla tego, że jest z naturalnego bentonitu, bo ten znam i cenie od dawna, ale jest niespotykanie drobny, ale też delikatny. Kolor jasnoszary i taki pozostaje cały czas. Jego siła zbrylania jest tak mocna, właśnie dzięki temu rozmiarowi. Tak myślę, to moje zdanie wynikające z obserwacji. 



Być może ktoś z Was tego nie wie, albo jest początkującym kociarzem jak ja kiedyś, więc wyjaśniam. Testowanie nowego, nieznanego wcześniej żwirku nie jest do końca prostą sprawą. Nigdy nie wiemy jak zareaguje kot i uwierzcie mi, małam już taką sytuację, w której Puszek wyskoczył z nowego żwirku jak Filip z konopi, to był początek, a zarazem koniec testów. Lindocat Advanced Cluping+ miał fory, bo jest z naturalnego bentonitu, który Puszek i Tiara doskonale znają. Dlatego też postanowiłam użyć przebiegłego fortelu i przy okazji pozbyć się drugiej kuwety z domu.

          

Wprowadzając nowy żwirek zaleca się mieć dwie kuwety, tę z nowym i tę w której jest znany kotu żwirek. Takie zachowanie jest odpowiedzialne, gdyż zapewniamy kotu komfort i minimalizujemy stres, związany z czymś nowym, nieznanym. Jednak widząc euforię Puszka przy napełnianiu kuwety, wiedziałam, że mogę sobie pozwolić na pozostawienie tylko jednego, nowego żwirku. Zawsze to Puszek jest tym problemowym kotem, chyba jest bardziej rozpieszczony od Tiary ;) Miałam nosa, bo żwirek spodobał się zarówno Puszkowi jak i Tiarze. Zabawa była przednia, Puszek kopał w poszukiwaniu skarbu, a Tiara z rozbiegu wbiegała w kuwetę rozsypując żwirek na prawo i lewo ;) To było tak urocze, że nie miałam sumienia im odbierać radości, grzecznie poczekałam, aż fascynacja minęła i posprzątałam pokój;)

              

   LINDOCAT włoska marka Laviosa, to firma, która wie co robi. Swoją działalność rozpoczęła w 1933 roku. Laviosa Chimica Minerals to jeden z wiodących światowych producentów produktów na bazie bentonitu na rynek przemysłowy i detaliczny - rocznie przetwarza ponad 250 000 ton materiału. Firma posiada własne kopalnie oraz fabryki zlokalizowane blisko nich. Jestem przekonana, że całej bardzo szerokiej oferty tych żwirków, każdy kociak znajdzie dla siebie ten jedyny, ulubiony. 


Drugim żwirkiem na który się zdecydowałam jest Lindocat Advanced Control + czyli żwirek diagnostyczny. Poza swoją oczywistą rolą, pozwala bezinwazyjnie kontrolować układ moczowy i nerki. Wyprodukowany z naturalnej glinki oraz bentonitu, zawiera specjalne granulki zmieniające kolor pod wpływem PH moczu. Przy codziennej higienie kuwety powinniśmy widzieć zbrylony żwirek z fioletowymi granulkami. Oznacza, to że nasz kot ma prawidłowe PH moczu. Gdyby jednak granulki przybrały kolor niebieski, może to świadczyć o nieprawidłowościach z nerkami albo układem moczowym.   W takiej sytuacji konieczna będzie wizyta u weterynarza. Dzięki Lindocat Advanced Control + możemy znacznie szybciej zauważyć nieprawidłowości i szybciej przeciwdziałać ewentualnym chorobom kota. To co mi się jeszcze podoba, to kartonowe opakowania. Sześciolitrowe opakowanie powinno wystarczyć na małą kuwetę, moja mała nie jest dlatego potrzebowałam niecałych dwóch by ją napełnić. 



Zachwytów Puszka nie było końca ;) Sprzątania jak zawsze też ;) Dla mnie najważniejsze jest, to że oba koty przyjęły żwirek z wielkim entuzjazmem. Wspomniane wcześniej fioletowe granulki, które mają za zadanie sprawdzać PH moczu, są nieco większe od samego żwirku. Jeśli nawet stosowanie takiego, specjalistycznego żwirku nie jest potrzebne cały czas, uważam, że warto mieć go w domu i używać systematycznie jako szybki test stanu zdrowia naszego kociaka. Czy mogłabym wymienić swój dotychczasowy żwirek na ten? Zdecydowanie tak! Po pierwsze bardzo dobrze zbryla, po drugie jest z naturalnego bentonitu, i dodatkowa nadprogramowa funkcja diagnostyczna. 




Recenzja powstała na potrzeby Plebiscytu Sfinksy 2021\2022 roku. 


  






Komentarze

Popularne posty