Żwirek bentonitowy z węglem aktywnym od Chico for Pets.

 


Żwirek bentonitowy, towarzyszy mi od początku. Z wielu różnych rodzajów dostepnych na rynku, to właśnie bentonit przypadł najbardziej do gustu moim kotom. Kiedy do Plebiscytu Sfinksy zgłoszono Chico for Pets wiedziałam, że tutaj miłośc będzie od pierwszego wejścia. Nie pomyliłam się. Tiara była wręcz zachwycona i odrazu zaczęła zabawę jak dziecko w piaskownicy. Przyznam, że nieco zdziwił mnie dodatek węgla aktywnego, nigdy wcześniej nie spotkałam się z jego obecnością przy żwirku dla kota. Zacznimy od małych wyjaśnień, czym jest wspomniany węgiel aktywny?



Węgiel aktywny, to najczęśniej węgiel drzewny, który został potraktowany wysoką temperaturaturą, co uczyniło go bardziej chłonnym, bo porowatym o zdecydowanie większej powierzchni chłonnej. Pełni on rolę "gąbki", która doskonale wchłania wszelkiego typu zanieczyszcznia. Jak chociażby nadmierny zapach w przypadku naszego żwirku. Tak naprawdę jego zastosowanie jest bardzo szerokie. Coraz częściej spotykamy go w pastach do zębów, czy maseczkach oczyszczających. Pierwszą styczność z węglęm aktywnym jaką w większości z nas mieliśmy, to zapewne problemy jelitowe. Dawne badania naukowe dowiodły, że zastosowanie węgla aktywnego w przypadku zatrucia czy połknięcia leku o opóźnionym uwalnianiu się znacząco ogranicza jego wchłanianie się do organizmu. Tutaj jednak należy wspomieć, że każdorazowo powinno to być konsultowane z lekarzem. 

Wracając jednak do naszego żwirku, jestem pewna, że to obecność czarnych drobinek węgla aktywnego, znacząco wpłyneła na absorpcję nieprzyjemnego zapachu. Zbrylanie się jest na bardzo dobrym poziomie, z łatwością mogłam regularnie sprzątać kocią toaletę. Same granulki są małe i delikatne dla kocuch łapek.


Chico for Pets, to szeroka gama żwirków z najlepszego białego bentonitu.W ofercie znajdują się 5l oraz 10l opakowania o zapachu pudrowym, aloesowym, a nawet lawendowym. Do uzupełnienia kuwety moich kociaków potrzebuję mniej więcej 7l żwirku. Pamiętajcie o codziennym sprzątaniu zbrylonych nieczystości oraz ewentualnym dosypaniu żwirku, tak by jego poziom był optymalny dla potrzeb kota. Pomimo, że jak wszyscy wiemy zmiana żwirku w życiu kota, to ważna sprawa, nie miałam cienia wątpliwości, że ten będzie zaakceptowany w 100% Z pewnością jest, to jeden z tych żwirków do których miło będzie im powrócić. 


Recenzja powstała na potrzeby Plebiscytu Sfinksy 2023 roku.









Komentarze

Popularne posty